Stålhandske presentation

Mitt mål är att vara som Gud.
Ingen har sett Gud men alla som har fått chansen att uppleva timtals med religionskunskap i mellanstadiet är ganska drillade på kunskap om Guds värderingar. Guds tankar. Guds bedrifter. Guds moral och möjligheter. Men är det inte fascinerande att veta så pass mycket om Gud utan att ha en blekaste aning om hur han/hon/den/det ser ut?

Gud måste vara världens bästa på att leka kurragömma.

Jag är ateist. Jag tror inte på Gud men är mäktigt imponerad över Guds fanclub, aka troende. Jag går under namnet Stålhandske. Tillsammans med Svinhufvud så tänker vi bikta oss om våra liv och tankar utan att avslöja vår identitet. Alltså, kortfattat-the real deal-spiken i kistan-sanningen i vitögat, jag vill vara lika bra som Gud på att leka kurragömma. För vem vet? Jag kanske är den här mannen. Han är fager.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0